Bakar obojen lažima i prevarama

Bor , 26. februar 2016.

Danas je RTB Bor postao Lajt motiv pominjanja u predizbornoj borbi svih političkih partija u Srbiji. Podsećamo da smo javnost, blagovremeno, od 2010. obaveštavali o nakaradnoj i dnevno političkoj upotrebi  radnika i kapitala ovog giganta na istoku.

RTB

Više je medija, danas, od Večernjih novosti i Danasa do N1 i Bete, objavilo konferenciju za novinare Rudarskog sindikata Srbije u beogradskom Medija centru, što je dobro i što je, nakon  četiri-pet godina, prvi put obuhvatnije i iz „usta“ radničke klase potekla istina, po ministru Sertiću o „jednom od privrednih leševa Srbije“, o RTB Bor. Informacije su korektne. Moglo je i više medija na se nađe u medijskoj kuća na Terazijama, jer su im sindikalci „došli na noge“, mogli su iz prve ruke da čuju neposrednu reč, one stvarne priče koje su, do juče, bile tabu tema, od kojih su bežali – iz kojih razloga može se samoa naslutiti – i najveći i dokazani medijski profesionalci i poslanici. Doduše, neki to ni juče nisu smeli ili hteli. Vraški je bilo teško objaviti i slovo o tome šta se stvarno događa u RTB-u Bor, „državnoj“  firmi sa društvenim kapitalom!!! koja punih 12 godina nije mogla da se restruktuira i koja je stigla do ambisa.


Danas kada su izbori na pragu, kada se otvaraju karte i kombinat bakra – opet – postaje zanimljiv za partijska prepucavanja, sve je drugačije. I lakše i bezbolnije. Jer, tema je širom otvorena, odgvorni u državi i RTB-u nemaju više kud, doterali su „cara do duvara“ i sad jedino čine ono što im je u moći – da odugovlače rešenje problema i ponavljaju konstatacije o tome kako je teško i mučno, ali „izlaz će se već nekako pronaći“. Čak su se navodno javili i Kinezi da priteknu u pomoć kao da smo sve ove goidne samo njih čekali ne činieći ni najmanji pomak u ozdravljanju kompanije od strateškog značaja. Činjenjeni su neverovatni potezi, od neraspisivanja međunarodnog tendera i izbora tehnologije za novu topionicu do nasilnog raubovanja rudnika i mehaniacije širokih rezmera.

Blagoje smena

Gde su svi ovi mediji, primerice, ovi što su se upravo danas pojavili ( o lokalnim je izlišno govoriti) bili proterklih godina. Jesu, oglašavali su se ( to ne važi za Nl, donekle i Blic), ali u suprotnom smeru i efektu: neki su toliko hvalili uništeni i kriminalizovani RTB da je to bilo neverovatno, čak sramno i nepodnošljivo. Nije možda lepo bilo kakvo poređenje, uostalom oni se ionako prepoznaju. RTS je, čini se,  prednjačio, Politika se stidljivo, nečujno pojavljivala. Čak je napravila i presedan u odabiru novinara sa lica mesta. Takvo uređiovanje u medijima dovelo je i do, ne samo pisanja hvalospeva i neistina za „privrednog mrtvaka“ iz Bora, po Vučiću, već i uniženjima jedna časne i važne profesije u svakom društvu. Na primeru RTB Bor mediji i novinari, čast izuzecima, nisu bili, ni ostali, neophodna, nasušno potrebna, savest društva. Nažalost.

Blagoje smena potpis

Na drugoj strani, Medija centar Bor, još od sredine 2010. godine, krenuo je u snažnije i sadržajnije pisanje o RTB-u iznoseći istinu i samo istinu. Ukazivalo se na reč stručnjaka i eksperata, ne na politički marketing koji je zaslepeo Bor, pa i Srbiju do tih mera da je oporavak dug i težak. Medija centar je postao firma kojoj se veruje, koja je pokazala i hrabrost i držala se svojih ispravih principa odolevajući moćničkim napadima i pritiscima, zlonemarnim i gramežljivim foteljašima i manipulatorima svake vrste. Moguće je zamisliti na kakav otpor su nailazili medijski radnici i saradnici, s koliko su se posvećenosti i energije, pa i odricanja borili i, sad se vidi, izborili.

Кnjiga bakar obojen lazima i prevarama

Lako je danas pisati i javno govoriti o RTB-u Bor kad su počela otpuštanja, smanjenja plata, zatvranja rudnika i pogona, kad… kad su čak progovorili i u – Vladi Srbije. Toj istoj Vladi kojoj su, zajedno sa njenim predsednikom, iz Bora poslate tone pisanog materijala da „ zaustavi bahato rukovodstvo i osiono ponašanje Rolandinja i podaničke ekipe“, da odgovornije kontroliše trošenje ogromog narodnog novca i da krene u odlučniju bitku protiv laži i prevara. Štaviše, godine 2014. Medija centar Bor izdaje knjigu „Bakar obojen lažima i prevarama“ dokazujući nezakonitosti i nestručnost, mahinacije i kriminalno ponašanje. Čak je i čuvena emisija „Insajder“, ocene su merodavnih, ostala u drugom planu.


Šta je to sve vredelo kad nije bilo volje, razumevanja, odgvornosti i znanja da se blagovrmeno krene u akciju spašavanja RTB-a. I zaustavljanje pomahnitalih šefova u rasipanju para. Sada se spominje niža cena bakra kao jedan od krivaca za sunovrat kompanije, što niti je tačno, niti bar malo „drži vodu“. Da je dobronamerno shvaćen Medija centar, kao i pojedini stručnjaci ili da su premijer i resorni ministri imali više sluha, danas bi sve bilo drugačije, pa i država Srbija ne bi strahovala za sudbinu – istočne Srbije. E, za taj i takav nekulturno- (ne)odgovoran odnos prema onima koji savesno i čestito rade svoj posao, da je sreće – pa i više moralnosti – neko bi morao bar da se pokaje i izvini.

Bakar obojen lazima i prevarama korice 2

Danas je Boru aposlutno nepotreban jedan direktor-penzioner Spaskovski. Ni njegov, očigledno je, vrli zaštitnik i borac protiv kriminala i korupcije Vučić. Potrebne su stotine miliona dolara ili evra da se zakrpe „rupe“ i krene u ozbiljan posao sa profesionalcima a ne političkim manipulatorima i profiterima.

Posledice dosadašnjeg rastezanja i mučenja RTB-a sa neodgovornim rukovodstvom, snosićemo, nesumnjivo je, godinama. Medija centar Bor i šaka časnih pojedinaca koja je istinski služila javnosti – imaće samo jednu satifakciju: uspravno će gledati u oči i „caru i ćesaru“, i pastiru i akademiku, i, s posebnim zadovoljstvom – Aleksandru Vučiću. Jer, on je prvi i od svih najvažnijih dobio i pročitao knjigu „Bakar obojen lažima i prevarama“ … I, za nesreću, nije joj poverovao.

Vucic i Spaskovski

Share

Ostavite odgovor